Jij en je tekstschrijver: blog erop los! Samen maken we jouw bedrijf online vindbaar
Samen met een tekstschrijver blog jij er vrolijk op los, zodat je website steeds beter gevonden kan worden. Door je wanhopig Googelende bijna-klanten én door de zoekmachine zelf!
Hoe gaat dat in zijn werk, bloggen met een tekstschrijver?
Samenwerken met een tekstschrijver: blog erop los
Jij hebt een bedrijf, sterker nog: jij bént je bedrijf! Als zzp’er of kleine ondernemer heb jij jezelf in het diepe gegooid en ben je je eigen bedrijf begonnen.
Misschien is dat al even geleden en ben je inmiddels een ‘well seasoned’ ondernemer. Maar het kan ook zijn dat je nog maar net begonnen bent.
Om je blog voor je bedrijf te beginnen, maakt dit eigenlijk niet zo heel veel uit. Elk moment om je bedrijfsblog te starten, is een goed moment. Als je het maar wel dóét!
Want zonder een blog op je mooie website, die gevuld is met al die fantastische producten of diensten van je, word je gewoon niet goed genoeg online gevonden.
Punt. Uit.
Er is zo ontzettend veel content te vinden op internet en het wordt elke minuut meer en meer.
Tijd om te beginnen dus met je blog. NU! Want je wilt wel mee blijven doen natuurlijk, in de snelle wereld van online gespot worden!
Wat doet deze tekstschrijver voor jouw blog?
Een tekstschrijver, zoals ik, een blog laten schrijven, betekent dat jij je handen vrij hebt om jóúw dingen te doen. Hoera!
Ik heb je alleen even nodig om je brein en kennis uit te pluizen, zodat ik voldoende over jou, je bedrijf en je kennis te weten kom. Dit doen we in een intakegesprek: we hebben in een gratis kennismakingsgesprek al vastgesteld dat jij en ik een klik hebben, dus het is nu tijd om te gaan plannen.
Intakegesprek
In het intakegesprek hebben we het over wat jouw blog moet gaan doen: meer bezoekers aantrekken, naamsbekendheid opbouwen, jouw expertise aan de wereld laten zien, abonnees voor je nieuwsbrief verzamelen.
Vervolgens is het natuurlijk ook belangrijk om te bepalen hoe vaak je een blog wilt ontvangen.
Aan de hand van dit doel of deze doelen, kijken we naar de onderwerpen waarover deze tekstschrijver een blog gaat schrijven.
Weet jij een aantal goede onderwerpen, bijvoorbeeld naar aanleiding van (veel) vragen die je krijgt van klanten of mensen die willen weten wat je doet? Dan nemen we deze absoluut op in jouw blog contentkalender!
Weet je he-le-maal niets te bedenken?
Geen probleem: mijn brainstorm-brein neemt deze taak graag op zich!
Binnen een afgesproken tijd krijg jij van mij een lijst met onderwerpen en globale inhoud over de te schrijven blogs.
Zie je: samen met deze tekstschrijver blog jij er binnen no-time op los!
De blog
Wanneer wij een blogonderwerp hebben bepaald, bespreken we de deadlines: eentje voor het eerste concept en vanuit deze de deadline voor de definitieve, complete blog.
Ik schrijf, stuur het concept naar je toe en jij geeft er je (eventuele) feedback op.
Vervolgens maak ik de blog tiptop in orde, compleet met metabeschrijving, interne links en een passende CTA (call to action), waarmee jouw bezoekers exact weten wat ze moeten doen na het lezen van de blog.
Eén blog, twee blogs, heel veel blogs
Met mij als tekstschrijver blog je niet één blog, maar maken we een hele contentplanning van blogs.
Want met één blog word je nog steeds niet beter gevonden; je hebt er echt meerdere nodig, super waardevol over jouw producten of diensten en waar jouw bezoekers-die-klanten-gaan-worden echt blij van worden.
En nee, je hoeft niet iedere dag of zelfs iedere week een blog je website op te slingeren. Je wilt wel een regelmatige, liefst op vaste momenten publicatie van steengoeie blogs doen.
Ik raad altijd aan om in ieder geval 1 blog per maand te plaatsen.
Dit is voor de meeste ondernemers goed te doen (qua tijd en financiën) en het is verfrissend genoeg om een actieve website te hebben.
Ik ben jouw tekstschrijver: blog er samen met mij op los!
Mijn favoriete onderdeel van mijn werk als tekstschrijver is om samen met een klant, jij dus, te bedenken en bespreken wat we allemaal met teksten op je website kunnen doen!
* Wat zijn leuke onderwerpen om over te bloggen?
* Wat is JOUW unieke kijkwijze op je vak?
* Welke grappige, spannende of verhelderende momenten heb jij allemaal beleefd als ondernemer?
Daarmee kunnen we hele persoonlijke, interessante blogs schrijven die jouw website beter online vindbaar maken.